У ДЗП(ПТ)О “Харківське вище професійне училище швейного виробництва та побуту” проведено захід “Захист проєктів з боді –арту” На тему “Квітка” для випускників – візажистів.
В кожного учня була своя, окремо обрана квітка. Завданням було створення художнього образу в такому виді альтернативного мистецтва, як боді-арт.
В якості експертів були запрошені діячи з різних напрямків мистецтва: літературознавець, музикант, художник – живописець, художник – графік, художник-декоратор з театру, промисловий дизайнер, візажисти.
Учні працювали весь рік, збиралипро обрану квітку різну інформацію: біологічну (властивості, середовище в якому зростає ця квітка,
особливості росту та якого догляду потребує і таке інше), медичну та хімічну (хімічні особливості, де використовується, лікувальна чи отруйна тощо), літературну (міфи, легенди, казки, вірши), соціальну та культурологічну (цікаві факти), музичну, хореографічну, асоціативну (що може нагадувати форма, ритми, колір чи текстура цієї квітки окремо та разом), фото (окремих частин рослини, в різний час росту), картинки (стилізовані зображення квітки, орнаменти та узори тощо).
Це допомогло учням визначитися зі своїм особистим сприйняттям цієї квітки та створити концепцію художнього образу.
Під цю концепцію кожен обирав шаблон силуета фігури людини в тій позі, яка б допомагала донести до глядача основну ідею характеру цього персонажу. В цьому силуеті і створювався ескіз боді-арту.
Бали зараховувалися за такі критерії: Розкриття теми; Креативність; Техніка виконання; Композиційне та художнє рішення; Рівень володіння обраною технікою; Оригінальність та ступінь емоційного впливу; відповіді на запитання.
Головним завданням стало навчити учнів мислити самостійно в цьому напрямку. Показати с чого починати створювання художнього образу візажисту, як розвивати, як створювати концепції боді-арту та втілювати це в ескіз, використовуючи вміння стилізувати об’єкт, підходячи до цього креативно, як про це цікаво розказати глядачам, як можна демонструвати свою роботу. Такий досвід необхідний молодому фахівцю з візажу для його подальшого зростання в професії. Це перші навички участі в конкурсах, роботи над соціальними проєктами в медіапросторі. Тобто, перший імпульс для подальшого розвитку.
Учні розповіли цікаві факти про квітку, про те, яким вони бачать цей художній образ. Вони захопилися цією ідеєю, дуже натхненно розповідали про свого персонажа, про абстрактні форми, про свої неочікувані асоціації. Іноді розмови заходили в психологічний простір, і це було потрібно, тому це завдання спрацювало і як прийом арт терапії.
Боді-арт – це не просто розпис тіла, а і екзистенціальне синтетичне мистецтво. Наступного разу хотілося б запросити на роль експертів також акторів, хореографів, психологів – тому що в цьому проєкті є і такі грані.